Україна
місцеве самоврядування
Межівська селищна рада
Синельниківський район Дніпропетровська область
Рішення сесій
від 12 грудня 2018р. № 696-15/7
Про заборону реалізації алкогольних напоїв на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади в нічний час
Опубліковано 12 грудня 2018

МЕЖІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ПТНАДЦЯТА СЕСІЯ

 

Р І Ш Е Н Н Я

Про заборону реалізації алкогольних напоїв

на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади в нічний час

З метою впорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом, та обмеження щодо їх продажу, усунення порушень громадського порядку у нічний час доби, на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму», Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та керуючись ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи висновки постійної комісії селищної ради з питань регіонального розвитку, інфраструктури, містобудування, будівництва, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг, селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А:

1. Заборонити торгівлю пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими у стаціонарних об’єктах торгівлі та малих архітектурних формах, тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, крім закладів ресторанного господарства (кафе, барів, закладів громадського харчування, ресторанів тощо) на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади у період з 22:00 до 7:00 години.

2. Суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю алкогольними напоями на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади, попередити про обов’язковість виконання цього рішення.

3. Суб’єктам господарювання сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади рекомендувати інформувати покупців про прийняття Межівською селищною радою даного рішення.

4. Рекомендувати контролюючим органам  вживати всі передбачені законодавством України необхідні заходи до суб’єктів господарювання, які порушують встановлену цим рішенням заборону щодо реалізації пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади, в тому числі шляхом звернення до відповідного органу ліцензування з рекомендацією щодо позбавлення суб’єкта господарювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

5. Рекомендувати Межівському відділенню поліції Синельниківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області активізувати роботу щодо посилення контролю за дотриманням вимог статей 156, 178 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою недопущення розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива на вулицях, у закритих спортивних спорудах, у скверах, парках, у всіх видах громадського транспорту та в інших заборонених законами України місцях.

6. Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Межівської селищної ради (ЛИТВИНЕНКО О.О.) посилити роз’яснювальну роботу серед учнівської молоді щодо недопустимості вживання алкогольних та слабоалкогольних напоїв, перебування неповнолітніх без нагляду батьків у нічний час доби.

7. Координацію роботи по виконанню цього рішення покласти на заступника селищного голови УГНІВЕНКА О.П.

8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань регіонального розвитку, інфраструктури, містобудування, будівництва, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг.

Селищний голова                                                                                            В.М. ЗРАЖЕВСЬКИЙ

 

 

смт. Межова

12 грудня 2018 року

№ 696 -15/VІІ


Пояснювальна записка

Обґрунтування необхідності прийняття рішення

 

Відповідно до положень статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

На даний час, зважаючи на ситуацію в країні, споживання алкоголю та його реалізація в Україні характеризується високим рівнем, що в результаті призводить до збільшення негативних наслідків. Саме тому існує нагальна необхідність вжиття заходів, спрямованих на подолання зазначеної соціальної проблеми. Відтак, одним з таких профілактичних заходів є обмеження реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у стаціонарних об'єктах торгівлі, малих архітектурних формах та тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади шляхом заборони їх реалізації з 22:00 до 07:00 години.

Мета і шляхи її досягнення.

 

Проект рішення підготовлено з метою збереження та зміцнення здоров’я населення, захисту від негативних наслідків споживання алкогольних напоїв, мінімізації соціального, економічного впливу алкоголізму на суспільство, дотримання правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях та захисту населення від шкідливого впливу шуму, а також зниження рівня злочинності шляхом проведення заходів з обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади.

Правові аспекти.

 

Дана сфера правовідносин регулюється Конституцією України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями».

Фінансово-економічне обґрунтування.

 

Прийняття та реалізація даного проекту рішення не потребує витрат із селищного бюджету.

Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення.

 

Прийняття та реалізація даного проекту рішення дозволить зменшити обсяги вживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива, що сприятиме зростанню позитивного впливу на суспільство, а саме знизить рівень злочинності, захворюваності та смертності, збільшить тривалість життя населення, забезпечить гідне ставлення до здоров’я людини, як до найвищої соціальної цінності.


Начальник відділу економіки, планування

та інвестиційної діяльності 

виконавчого комітету Межівської селищної ради                                  Р.О. БОНДАРУК


Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Межівської селищної ради «Про заборону реалізації алкогольних напоїв на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади в нічний час»  підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Щороку в Україні через алкоголізм та пияцтво помирають понад 40 тисяч осіб. За рівнем споживання алкоголю наша держава займає одне з перших місць у світі. Також за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна посідає перше місце у світі за вживанням алкоголю серед дітей та молоді.

Враховуючи те, що боротьба з надмірним споживанням алкоголю залишається і сьогодні актуальною, а встановлені чинним законодавством обмеження та заборони, пов’язані із торгівлею алкоголю є недостатніми, що підтверджується практикою запровадження рішеннями органів місцевого самоврядування додаткових заборон продажу алкоголю у нічний час, Верховною Радою України 22 березня 2018 року прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових».

Слід зазначити, що розробка даного регуляторного акту пов’язана зі зверненням Межівського відділення поліції Синельниківського відділу поліції ГУНП України в Дніпропетровській області з приводу необхідності вжиття заходів по обмеженню продажу алкогольних напоїв в роздрібній торговельній мережі у зв’язку з неодноразовими повідомленнями відділення про спричинення тілесних ушкоджень та скоєння крадіжок особистого майна, порушення громадського порядку громадянами у стані алкогольного сп’яніння у нічний час.

З огляду на викладене та відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями», з метою забезпечення прав та законних інтересів громадян, шляхом реалізації у населених пунктах Межівської селищної територіальної громади  державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв і пива, визнання здоров’я людини найвищою соціальною цінністю та врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання – власників стаціонарних об’єктів торгівлі, малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, окрім закладів ресторанного господарства (кафе, бари, заклади громадського харчування, ресторани тощо) на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади розроблено проект рішення Межівської селищної ради «Про заборону реалізації алкогольних напоїв на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади в нічний час» (далі – проект рішення).

Таким чином, проблема – необхідність впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива на території Межівської селищної територіальної громади задля збереження та зміцнення здоров’я дітей та молоді громади.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту рішення: громадяни, держава, суб’єкти господарювання ( в тому числі суб’єкти  малого підприємництва).

2. Цілі державного регулювання.

2.1. Збереження тиші на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади  у вечірній та нічний час, дотримання закладами торгівлі правил акустичного режиму та громадського порядку.

2.2. Впорядкування та обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива в нічний час, зниження їх споживання та попередження правопорушень, пов’язаних із зловживанням алкоголю.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

Збереження чинного законодавства (альтернатива 1).

Є неприйнятним, оскільки щороку збільшується доступність продажу алкогольних напоїв та пива і відповідно збільшується рівень його споживання населенням, особливо молоддю та неповнолітніми особами.

Щороку кількість українців стає на 500 тисяч менше.

400 тисяч людей, вмираючих щорічно в Україні, загинули внаслідок нездорового способу життя, і надмірного споживання алкоголю. Згідно з дослідженнями Всесвітньої організації здоров’я, 20% українців вживають алкоголь в кількості, що набагато перевищує норму.

Нормою вважається до 2 літрів спирту на рік.

Зловживання алкоголем, яке призводить до формування залежності, починається ще в ранньому віці. А до 18 років стає повсякденною нормою. Вік найбільш активного споживання алкоголю - від 18 до 28 років.

У разі неприйняття зазначеного регуляторного акта, пропонується збереження існуючого стану у порядку торгівлі підакцизними товарами та посилення контролю за обігом алкогольних напоїв та пива по дотриманню суб’єктами господарювання законів України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про захист прав споживачів».

Більшість українців починають куштувати алкоголь до 13 років.

Відповідно до загальноєвропейського опитуванням молоді про вживання алкоголю і наркотичних речовин, близько 87% школярів в Україні хоч раз, але куштували алкоголь. А більше 26% вживають алкоголь кілька разів на місяць.

Всесвітня організація здоров’я називає ще сумнішу статистику: 57 % дітей у віці до 13 років вживають алкоголь, 40 % молодих людей у віці від 14 до 18 років систематично п’ють, і їм вже потрібна реабілітація і спеціалізоване лікування алкоголізму або лікування наркоманії.

Найпоширенішим напоєм, який вживали учні 1-2 рази впродовж останнього місяця, є вино (26,6%). Також поширеним є вживання пива (20%) та слабоалкогольних напоїв (18%), 11% учнів зазначили, що почали вживати міцні алкогольні напої у віці 15 років. При цьому вік першого сп’яніння підлітків у динаміці залишається незмінним і становить 15 років. Крім того, 34,5% учнів вказали на те, що їм «легко» або «дуже легко» придбати алкогольні напої.

Найбільш доступними виявилися слабоалкогольні напої (їх вказали 51,5% опитаних) та пиво (59,5%).

 

Обраний спосіб (альтернатива 2).

Прийняття рішення Межівської селищної ради «Про заборону реалізації алкогольних напоїв на території сіл, селищ Межівської селищної територіальної громади в нічний час».

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Альтернатива 1:

Вигоди: не передбачаються.

Витрати: залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків (збільшення злочинності) та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення.

Альтернатива 2:

Вигоди: реалізація владних повноважень, які дозволять підвищити ефективність заходів з обмеження шкідливого впливу споживання алкоголю, а також зменшити кількість злочинів (в т.ч. ДТП), вчинених у стані алкогольного сп’яніння у нічний час та додержання тиші у громадських місцях.

Витрати: не передбачаються.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Альтернатива 1:

Вигоди: доступне придбання алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива у стаціонарних об’єктах торгівлі, малих архітектурних формах та тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення (біля дому, на зупинках громадського транспорту тощо).

Витрати: залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків (збільшення злочинності) та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення.

Альтернатива 2:

Вигоди:

зменшення на території населених пунктів Межівської селищної територіальної громади:

 - кількості людей у стадії алкогольного сп’яніння;

- рівня злочинності;

- споживання слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді.

-збільшить тривалість життя населення, забезпечить гідне ставлення до здоров’я, а також підвищить рівень культури споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива.

Витрати: не передбачаються.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Альтернатива 1:

Вигоди: продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових і пива у стаціонарних об’єктах торгівлі, малих архітектурних формах та тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.

Витрати: не передбачаються.

 

Альтернатива 2:

Вигоди: прозорість дій органу місцевого самоврядування (Межівської селищної ради ради), а саме: прозорість порядку продажу роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими, пивом; встановлення єдиних вимог до обов’язків у сфері торгівельної діяльності алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом.

Витрати: ознайомлення з вимогами рішення, зменшення прибутку внаслідок заборони торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (для суб’єктів господарювання, які підпадають під дію рішення).

4. Механізм, що пропонується застосувати для розв’язання проблеми.

Механізмом досягнення цілей регулювання є:

- прийняття рішення про обмеження реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території міста;

- посилення контролю зі сторони контролюючих органів за дотриманням правил реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Даним проектом регуляторного акта шляхом заборони продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в підприємствах дрібнороздрібної мережі та заборони реалізації цих напоїв в підприємствах торгівлі стаціонарної мережі в нічний період (з 22-00 години до 07-00 години) обмежується доступ до вживання алкогольних напоїв молоді. Зовнішніми чинниками, що можуть вплинути на дію регуляторного акту можуть бути зміни в чинному законодавстві.

6. Термін дії регуляторного акта.

При змінах у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення. Термін дії запропонованого проекту регуляторного акта необмежений.

Регуляторний акт набирає чинності з моменту його прийняття Межівською селищною радою.

7. Визначення показників результативності регуляторного акта.

Показниками результативності запропонованого проекту рішення Межівської селищної ради є:

- кількість адміністративних правопорушень за порушення вимог ст.178 КУпАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді), ст.173 КУпАП (дрібне хуліганство) та ст.173-2 КУпАП (насильства в сім’ї);

- дотримання громадського порядку, зменшення скарг і нарікань мешканців на роботу об’єктів торгівлі;

- кількість осіб, що є хронічними алкоголіками.

8. Відстеження результативності регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта проводяться через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки з дня закінчення повторного відстеження.


Селищний голова                           В.М. ЗРАЖЕВСЬКИЙ


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux