МЕЖІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
СЬОМЕ СКЛИКАННЯ
ДВАДЦЯТь ТРЕТЯ СЕСІЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Про затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу селищного бюджету Межівської селищної ради
З метою регламентації взаємовідносин між різними учасниками бюджетного процесу, відповідно до ст. 7 Бюджетного кодексу України, керуючись ст. 40, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Наказом Міністерства фінансів України від 31 травня 2019 року № 228 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні», враховуючи висновки постійної комісії селищної ради з питань фінансів та планування соціально-економічного розвитку, селищна рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу селищного бюджету Межівської селищної ради (додається).
2. Координацію роботи по виконанню цього рішення покласти на відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань фінансів та планування соціально-економічного розвитку.
Селищний голова В.М. ЗРАЖЕВСЬКИЙ
смт. Межова
27 вересня 2019 року
№ 1352 - 23/VІІ
Додаток
до рішення селищної ради «Про затвердження Бюджетного регламенту
проходження бюджетного процесу селищного бюджету Межівської
селищної ради
від 27 вересня 2019 року № 1352 - 23/VІІ
БЮДЖЕТНИЙ РЕГЛАМЕНТ
ПРОХОДЖЕННЯ БЮДЖЕТНОГО ПРОЦЕСУ СЕЛИЩНОГО БЮДЖЕТУ МЕЖІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
I. Загальна частина
1.1. Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу селищного бюджету Межівської селищної ради (далі – Бюджетний регламент) визначає основні організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання селищного бюджету (включаючи внесення змін до рішення про селищний бюджет) та звітування про його виконання.
1.2. Метою Бюджетного регламенту є впорядкування процедур на кожній стадії бюджетного процесу для забезпечення завдань і функцій, що здійснюються Межівською селищною радою, її виконавчими органами та структурними підрозділами протягом бюджетного періоду.
1.3. Бюджетний регламент розроблено з урахуванням норм Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших нормативно-правових актів України, що регулюють бюджетні відносини.
1.4. Бюджетний регламент складається з наступних розділів:
загальна частина;
складання прогнозу селищного бюджету;
складання проекту селищного бюджету;
розгляд проекту рішення про селищний бюджет селищною радою;
затвердження рішення про селищний бюджет;
організація виконання селищного бюджету;
внесення змін до рішення про селищний бюджет;
підготовка та розгляд звіту про виконання селищного бюджету.
II. Складання прогнозу селищного бюджету
2.1. Складання прогнозу селищного бюджету здійснюється поетапно з урахуванням розрахункових прогнозних показників економічного та соціального розвитку Межівської селищної ради, індикативних прогнозних показників селищного бюджету на середньостроковий період, який є основою для складання проекту селищного бюджету.
2.2. План заходів із складання прогнозу та проект селищного бюджету складається щороку відповідно до додатку 1 наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2019 № 228 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні».
2.3. Відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради щороку спільно з іншими головними розпорядниками бюджетних коштів складає прогноз селищного бюджету – документ середньострокового бюджетного планування, що визначає показними селищного бюджету на середньостроковий період.
2.4. Для забезпечення своєчасного складання Прогнозу селищного бюджету відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради готує та до 1 травня року, що передує плановому, подає до виконавчого комітету Межівської селищної ради План заходів щодо складання Прогнозу селищного бюджету, в якому визначаються:
конкретні заходи з підготовки матеріалів для складання Прогнозу бюджету;
терміни подання матеріалів;
відповідальні за підготовку та подання матеріалів.
2.5. Виконавчий комітет Межівської селищної ради щорічно не пізніше 15 травня року, що передує плановому, затверджує План заходів щодо складання Прогнозу селищного бюджету та склад робочої групи з підготовки Прогнозу селищного бюджету.
III. Складання проекту селищного бюджету
3.1. Селищний голова визначає основні організаційно-методичні засади формування проекту селищного бюджету на плановий рік, відповідає за складання проекту селищного бюджету та підготовку проекту рішення Межівської селищної ради про селищний бюджет.
3.2. Виконавчий комітет селищної ради щорічно не пізніше 1 вересня року, що передує плановому, приймає рішення про заходи щодо підготовки Проекту бюджету, яким:
затверджує План заходів щодо складання Проекту селищного бюджету;
затверджує склад робочої групи з питань формування Проекту бюджету;
врегульовує інші питання з координації учасників бюджетного процесу під час складання проекту селищного бюджету.
3.3. Учасники бюджетного процесу, які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання матеріалів, необхідних для складання Проекту бюджету.
3.4. Відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради згідно з типовою формою бюджетних запитів, визначеною Міністерством фінансів України, та з урахуванням особливостей складання проектів місцевих бюджетів на плановий рік розробляє і до 15 жовтня року, що передує плановому, доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкцію з підготовки бюджетних запитів.
3.5. Головні розпорядники коштів забезпечують своєчасність, достовірність та зміст поданих бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників проекту селищного бюджету.
3.6. При підготовці бюджетних запитів головні розпорядники коштів селищного бюджету у першочерговому порядку враховують потребу в коштах на:
оплату праці працівників бюджетних установ, що фінансуються за рахунок коштів селищного бюджету та належать до комунальної власності Межівської селищної ради, відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами.
Ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи встановлюються виконавчим комітетом Межівської селищної ради виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.
3.7. Після отримання від Міністерства фінансів України інформації щодо особливостей складання розрахунків до проектів місцевих бюджетів на наступний бюджетний період та аналізу виконання селищного бюджету у попередніх та поточних періодах відділом фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради здійснюються попередні розрахунки показників:
доходної частини селищного бюджету;
видаткової частини селищного бюджету відповідно до потреби, визначеної головними розпорядниками бюджетних коштів;
фінансування селищного бюджету.
3.8. Основними вимогами до проекту селищного бюджету є:
1) застосування принципу обґрунтування видатків (тобто головні розпорядники бюджетних коштів мають обґрунтовувати необхідність виділення коштів);
2) першочергове забезпечення видатків на оплату праці працівників бюджетних установ та нарахування на заробітну плату, оплата комунальних послуг та енергоносіїв, обслуговування місцевого боргу;
3) при плануванні капітальних вкладень в першу чергу передбачаються кошти на завершення (продовження) будівництва об’єктів, розпочатих у попередніх роках;
4) обов’язково враховуються видатки на реалізацію проектів – переможців громадського бюджету (у разі наявності).
3.9. Проект рішення про селищний бюджет готується відділом фінансів та бюджету виконавчого комітету селищної ради із типовою формою, доведеною Міністерством фінансів, та до 27 листопада року, що передує плановому, подається виконавчому комітету Межівської селищної ради для схвалення.
IV. Розгляд проекту рішення про селищний бюджет
4.1. Виконавчий комітет селищної ради подає проект рішення про селищний бюджет до селищної ради не пізніше 05 грудня року, що передує плановому.
4.2. Під час розгляду проекту рішення про селищний бюджет Межівської селищної ради постійною комісією селищної ради з питань фінансів та планування соціально-економічного розвитку беруть участь представники виконавчого комітету Межівської селищної ради, відділу фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради, головних розпорядників коштів.
4.3. Проектом рішення про селищний бюджет визначаються:
1) загальні суми доходів, видатків та кредитування селищного бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
2) граничний обсяг річного дефіциту (профіциту) селищного бюджету в наступному бюджетному періоді;
3) доходи селищного бюджету за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
4) фінансування селищного бюджету за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
5) бюджетні призначення головним розпорядникам бюджетних коштів за бюджетною класифікацією з обов'язковим виділенням видатків споживання (з них видатків на оплату праці, оплату комунальних послуг і енергоносіїв) та видатків розвитку (у додатках до рішення);
6) бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів (у додатках до рішення);
7) розмір оборотного залишку коштів селищного бюджету;
8) перелік захищених видатків селищного бюджету.
V. Затвердження рішення про селищний бюджет
5.1. Селищний бюджет затверджується Межівською селищною радою до 25 грудня року, що передує плановому.
Якщо до 1 грудня року, що передує плановому, Верховною Радою України не прийнято закон про Державний бюджет України, при затвердженні селищного бюджету Межівської селищної ради враховуються обсяги міжбюджетних трансфертів, що визначені у проекті закону про Державний бюджет України на плановий бюджетний період, поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України .
У двотижневий строк з дня офіційного опублікування закону про Державний бюджет України виконавчий комітет селищної ради готує та подає селищній раді проект рішення про внесення змін до рішення про селищний бюджет щодо приведення обсягів міжбюджетних трансфертів у відповідність із законом про Державний бюджет України.
VI. Організація виконання селищного бюджету Межівської селищної ради
6.1. Виконавчий комітет селищної ради забезпечує виконання селищного бюджету Межівської селищної ради.
6.2. Відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради здійснює загальну організацію та управління виконанням селищного бюджету, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань його виконання.
6.3. Казначейське обслуговування здійснюється управлінням Державної казначейської служби України у Межівському районі Дніпропетровської області відповідно до статті 43 Бюджетного кодексу України.
6.4. Селищний бюджет виконується за розписом, який затверджує селищний голова у місячний термін з дня прийняття рішення про бюджет.
До затвердження розпису селищного бюджету (далі – розпис бюджету) селищний голова не пізніше 1 січня планового року затверджує тимчасовий розпис бюджету.
6.5. Розпис селищного бюджету повинен бути збалансованим. Збалансування розпису селищного бюджету впродовж року забезпечує селищний голова.
Для його збалансування можуть отримуватися позики на покриття тимчасових касових розривів селищного бюджету за рахунок єдиного казначейського рахунку у порядку, встановленому Кодексом.
6.6. Після затвердження розпису селищного бюджету, але не пізніше ніж через 30 днів після затвердження селищного бюджету, відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету селищної ради надає його органу Казначейства на паперових та електронних носіях.
6.7. Виконання бюджету здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 та іншого бюджетного законодавства.
6.8. З метою упорядкування процедури розподілу коштів селищного бюджету:
відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради готує розпорядження про виділення коштів загального/спеціального фонду два рази в тиждень;
головні розпорядники бюджетних коштів подають заявку на виділення коштів, відповідно до зареєстрованих бюджетних зобов’язань, не пізніше ніж за один робочий день до вищезазначеного терміну, за формою, визначеною відділом фінансів та бюджету виконавчого комітету селищної ради;
за обґрунтованим поданням головного розпорядника відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради може готувати розпорядження про виділення коштів позачергово;
розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів для проведення незахищених статей видатків готується лише при відсутності зареєстрованих зобов’язань за захищеними статтями видатків бюджету, які не виплачені у строки, встановлені договорами або іншими актами, в межах залишків невикористаних асигнувань.
6.9. Головні розпорядники коштів та розпорядники нижчого рівня селищного бюджету забезпечують подання органу Казначейства мережі розпорядника коштів місцевого бюджету (реєстру змін до мережі) відповідно до 15 грудня та до 20 грудня року, що передує плановому.
6.10. Головні розпорядники коштів селищного бюджету організовують складання та затвердження паспортів бюджетних програм відповідно до вимог та в терміни, визначені бюджетним законодавством, забезпечують достовірність і повноту інформації, що в них міститься, а також їх оприлюднення.
6.11. Якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про селищний бюджет при формуванні надходжень та здійсненні витрат селищного бюджету застосовуються норми статті 79 Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період (у разі несвоєчасного набрання чинності таким законом - норми пунктів 3-5 частини другої статті 41 Бюджетного кодексу України).
6.12. Для забезпечення координації дій учасників бюджетного процесу впродовж бюджетного періоду з питань виконання селищного бюджету селищний голова може затвердити План заходів з організації виконання селищного, у якому визначити терміни та відповідальних за виконання відповідних процедур на стадії виконання бюджету за доходами, видатками та кредитуванням.
VII. Внесення змін до рішення про селищний бюджет
7.1. Протягом бюджетного року до рішення про селищний бюджет можуть вноситися зміни з урахуванням вимог статей 78 та 23 Бюджетного кодексу України, у разі:
1) необхідності приведення обсягів міжбюджетних трансфертів у відповідність із законом про Державний бюджет України (у випадку його несвоєчасного прийняття);
2) перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду селищного бюджету;
3) розподілу залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) селищного бюджету;
4) перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування);
5) внесення змін до показників Закону України про Державний бюджет України, зокрема, в частині взаємовідносин з місцевими бюджетами;
6) внесення змін до Податкового кодексу України та до Бюджетного кодексу України;
7) в інших випадках, передбачених Бюджетним кодексом України.
7.2. Рішення про внесення змін до селищного бюджету ухвалюється Межівською селищною радою.
Проекти таких рішень готує відділ фінансів та бюджету виконавчого комітету Межівської селищної ради, з урахуванням пропозицій головних розпорядників бюджетних коштів, погоджує постійна комісія селищної ради з питань фінансів та планування соціально-економічного розвитку.
VІІІ. Підготовка та розгляд звіту про виконання селищного бюджету
8.1. Звітність про виконання селищного бюджету визначається відповідно до вимог, встановлених щодо звітності про виконання Державного бюджету України у статтях 58-61, ч. 4 статті 80 Бюджетного кодексу України.
Орган Казначейства складає та подає виконавчому комітету Межівської селищної ради звітність про виконання селищного бюджету за встановленими формами.
Органи, що контролюють справляння надходжень бюджету, подають виконавчому комітету Межівської селищної ради відповідні звіти, передбачені частиною третьою статті 59 та частиною третьою статті 60 Бюджетного кодексу України.
8.2. План заходів щодо організації роботи з підготовки річної звітності про виконання селищного бюджету складається щороку відповідно до додатку 4 наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2019 №228 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні».
8.3. Виконавчий комітет селищної ради подає до селищної ради звіти про виконання селищного бюджету :
квартальні - у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного періоду;
річний – до 1 березня року, що настає за звітним.
8.4. Інформація про виконання селищного бюджету, у тому числі квартальні та річний звіти про виконання селищного бюджету, підлягають оприлюдненню на сайті Межівської селищної ради та у газеті «Межівський Меридіан».
8.5. Головні розпорядники бюджетних коштів оприлюднюють шляхом розміщення на офіційному сайті Межівської селищної ради:
паспорти бюджетних програм на поточний бюджетний період (включаючи зміни до паспортів бюджетних програм) – протягом трьох робочих днів з дня затвердження таких документів;
звіти про виконання паспортів бюджетних програм за звітний бюджетний період – протягом трьох робочих днів після подання річної бюджетної звітності;
звіти про хід реалізації державний інвестиційних проектів – один раз на півріччя (рік) до 20 числа місяця наступного за звітним періодом;
результати оцінки ефективності бюджетних програм за звітний бюджетний період – у двотижневий строк після подання річної бюджетної звітності.
Секретар ради Л.В. МАКСІМКІНА